Friday, April 18, 2008

All Cops Are Bastards

Hello .. hmm .. dekat sini aku nak bercerita tentang pengalaman aku pergi balai .. hmm .. cerita bermula pada malam semalam .. hmm .. aku dengan beberapa orang rakan-rakan telah pergi ke kg pandan untuk mengutip duit rumah sewa kepunyaan emak aku (ala-ala ceti) .. hehe .. dan dalam perjalanan pulan tu la, entah macam mana ntah , tetibe jek kerete ( pajero merujuk pada ayat polis) si hanafee tetibe je "jammed" ... terhenti secara tiba-tiba .. alamak , sudah satu hal .. hmm .. ok la camtu kan , aku pun call cousin aku , abg boy ..hmm .. hendak dijadikan cerita , abg boy pun cakap ,

"tinggalkan je la kete tuh , takpe , ni kawasan aku " ..

kami pun lantas bersetuju dengan cadangan nya itu ... mase tu dalam jam 3 pagi la .. hmm .. ok lah agaknya , ok lah , kami pun meneruskan perjalana dengan harapan keadaan semua bertambah baik pada keesokan harinya ..

cerita diteruskan pada kesokan harinya , pada jam 12 tgh hari , aku mendapat panggilan daripada abg boy ..

"weh , ad (panggilan aku dikalangan family), kete si Bear(abg boy panggil hanafee) dah kene sapu"

"damn ," kataku dalam hati ...

aku ingatkan dah kene curi kete tuh , rupa-rupanya , kete tuh kene langgar ngan mamat cina mana ntah, kete Toyota Camry WQN 6661 ..

Kiranya pada logiknya , memang bukan salah kitorang , sbb mmg dah sah-sah kereta tuh besar (pajero beb) ... pastu kitowang siap letak kon agi .. dekat 10 meter gak r dari kete tuh .. hmm .. aku dah start pening kepale .. dah la aku tak tido agi neh ... isk2 .. geram gila r.. n tak lupe gak perasaan serba salah aku dengan napek .. sori bro ..

Menjelang jam 3 petang , lepas solat jumaat , ade sorang "callman" datang ambil kitowang dari kolej nak g buat report polis .. ok lah ...pastu , bile dah sampai balai , dah buat report sume , kitowang kene g la bahagian siasatan , tingkat 1 , bilik 4 ,jumpe dengan sarjan md Zin .. hmm .. ok la ..

mase mule-mule masuk , and baru je duduk ....

Md Zin : asal letak kete dekat tengah-tengah jalan?.. ni salah ni .. bawah akta 48 undang-undang jalan raya

Hanafee mula bercerita pasal masalah kitowang

Md Zin : Eeh , ni mmg salah korang ni ..

Aizad : tapi bang kitowang dah letak kon tuh sume .. bukan kitowang tak letak .. lagipon , tu kan pajero .. takkan la cine tu bute tak nmpk kete tu beso gedabak camtu ..

Md Zin :eeh takde-takde , memang salah awak ..

Aizad: bang , cina tu mabuk r bang ... ada orang nampak ....

Md Zin :mane kamu tau ?? .. ade bukti??

"sial r sarjan neh ..." cakap dalam ati jek ...

hanafee :behtu apa patut kami buat??

Md Zin : kamu kene tunggu ....

hanafee : habis tu , kalau dah tunggu , kalau saya kene langgar ngan cina mabuk tu , nak buat camne??

Md Zin : owh , kalau camtu , salah dia la

"ala , dah buat perangai bodoh dah " dalam hati jugak ...

Md Zin : ok lah , macam manapun , kamu ttp salah , ni saya kluarkan saman , Rm 300 .. bila boleh bayar?? .. bayar dekat saya Rm 200 ... 2 bulan ok???

Hanafee: ouh ... hmm .. 2 bulan la camtu

Md Zin : hmm , kalau camtu , tu je la yang saya boleh tolong pun , nak bayar nanti , jumpa saya , tak pun , cina depan tuh (merujuk kepada polis yang sedang berdengkur).. ingat betul-betul

Hanafee: hmm ... ok lah camtu .. terima kasih la eyh ...

ok , dekat sini bukan aku nak cakap apa lah , tapi berdasarkan pemerhatian aku , aku dah nampak dari mula kami masuk dalam pejabat tingkat 1 tuh , kami dah di putuskan bersalah .. tanpa mendengar penjelasan , terus cakap kami bersalah ... hmmmm .. apa la polis neh... hmm... bukan nak tuduh .. tapi nampak gaya macam dah kene suap jek .. hmm ... kenapa lah susah sangat nak tolong anak bangsa sendiri ... dah la lukisan pun tak cantik .. tak kena langsung dengan tempat kejadian , tapi tu la .. dah dia pegawai ,dan dia jugak yang buat keputusan , tak boleh buat apa lah .. hmmm .. Polis polis ... tulus kunun ... tak adil pun .. hmmm .. btw , kenapa la ngan mentality orang melayu ni , kalau belajar sastera je , mesti ending dier tanye

"jadik cikgu la ni ek?" ..

kesian pulak aku tengok si hanafee tuh .. huhu .. takpe pek , aku tau ko boleh buat lagi baek dari tuh .. huhu ... patut nya , dah jadik polis tuh , pengetahuan Am tu tinggi la sikit .. isk2 .. gile ... ok lah , sampai disini je ulasan saya .. hehe .. terima kasih

3 comments:

AFIR HAMIDI said...

bro ko report je kat BPR! siol nye polis! that kind of cop, is the one that should be called as 'the walking definition of fucking bastard'

Sabrina said...

@!#!$#^%$&%^*^

Haish....

geramnye aku yg membace ni......

uncle aku cakap, jgn jadik polis!

akukurusselamanya said...

hmm ... tu la dier .. buat sakit ati jek .. bodo nye MD Zin ...geram2 ..