Sunday, June 15, 2008

Hari Sabtu yang INDAH

ellloo .. hax .. aku tak tahu nak bercerita tentang apa , makanya akan aku ceritakan hari aku yang takdelah seronok mana .. hax .. ok, bangun pagi (jap , pagi ke tengah hari ek??.. hax) je dah confirm lewat .. bangun pun sebab mak membebel .. hehe .. penat woo malam tadi lepak dengan adik ... hax ... ok ... bangun-bangun je mak aku dah bising .. swoh buat itu la , buat ini lah .. antara tugasan yang aku kena buat , beli racun rumpai diikuti tugas meracun rumpai di sekeliling rumah itu sendiri , beli mentol lampu (ouh ini tak buat lagi ni .. buat esok , jgn lupe aizad ) juga diikuti dengan aktiviti menukar mentol disekeliling rumah .. pastu nak kene ganti rail langsir , kemas peti ais , basuh kasut dan macam-macam lagi .. ades .. banyak la plak .. hax .. takpa-takpa .. perlahan-perlahan kayuh (jgn diamalkan sikap ni ya .. nnt semua kerja lambat siap ) ...

Ouh , telupa pulak , bangun- bangun je dapat msg dari yang tersayang ....rutin msg yang memang dinanti setiap hari .. kalau tak ada , mesti rasa lain macam "Morning , Sayang" .. hehe ... begitulah antara kata-kata yang membuat aku bersemangat untuk menjalani hari yang baru .. hax ...hehe .. thanx sayang ..

Eeh , dah ke situ pulak .. haha .. ok sambung cerita , lepas tu , dapat la phone call dari gang taman .. "weh , ko pegi tak kakak anep kawen" ... opppsss .. alamak terlupa la plak .. haha .. takpa-takpa .. kena pergi ni .. hax .. so pergi lah aku , dengan hajat menggunung yang dibawa bersama ... ok , nak diceritakanlah kepada sesiapa yang tak kenal aku ni , aku suka buat kerja sekali arung , maksud aku , kalu boleh , sekali jalan tu , aku boleh buat macam-macam kerja .. kira sama lah dengan simpulan bahasa , "sambil berenang , minum air" .. hax ... n kadang-kadang , mmg aku tak berjaya pun siapkan sume kerja , tadi tu berjaya la siapkan satu chores je... beli racun rumpai .... hax ....

Dah balik tu , kena siap-siap nak pergi kerja pulak .. ouh kepada yang tak tau , aku buat part-time job dekat Starbucks , jadik barista je .... kalau nak aku buat Latte tu , aku tau la ... dan aku boleh la berbalah dengan orang yang kata starbucks tu haram ... damn .. tapikan , tengah-tengah nak siap tu, tetiba mata kau terpaku dekat tv "alamak ... ada cerita best la" .. lantas aku pon terus duduk dan melayan cerita tu "Anger Management" ... hax ... dan bila cerita tu habis , tengok-tengok jam , "damn , dah pukul 5 petang la" hahaha .. kantoi .... aku gerenti lambat .. hahaha .. aku pon bergegas pergi kerja .. aku sampai store ada la dalam pukul 5.15 petang ... dan seperti biasa , aku pon cover .. sbb masuk lambat la katakan , terus buat rajin .... tetibe je ade orang tanya aku "weh , awal ko datang " ... aku pon lantas terkejut katak .. aku terus tengok jadual ... damn , aku masuk pukul 6 daaaa ... aduh .. kalau aku tau tadi , takde nye aku mengade-mengade nak datang cepat .. siot btolll .... untuk cover malu , aku teruskan jugak kerja .. kira buat rajin la .. haha ......

hari ni kerja takde lah best sangat .. tak ramai crowd pon ... tapi best la sebab partner-partner dekat situ , semua best .... hax... gelak-gelak je ... akhirnya malam pun menjelma ....kerja punya kerja , sedar-sedar sudah pukul 11 malam , alamak , kene buat 'closing' la .. aku pun dengan lajunya ... terus sapu lantai dan diikuti dengan mengemop ... huhu .. sebab kalau lambat buat , lambat la balik ... dah mop , nak kene halau customer pulak ... adeh .. banyak nya kerja.... hehehe .... tapi aku kan super barista .. aku buat kerja aku dengan rilex .. TIP TOP ... semua siap nak dekat-dekat pukul 12 tu .. aku pon balik ... waaaa .. penatnye .. tetiba je rase macam nak chat dengan gf la .. isk .. msg la ....

*1st scene*
aku : hye there CIO girl .. mwax (aku mengada-ngada)
gf :
hye .. awak .. baik jgn CIO saya .. saya dah ada bfla .. nanti bf saya marah
aku :ye?..who is your bf then?? .. tell him that i shall steal his girl if he ignore her.. where is he then??
gf :
keje .. hehe .. nama dia aizad .. dia tak ignore me pun .. pandai jaga saya .. hehe .. mwax .. da abez keje say??? .. ramai orang korang CIO harini?? huhu (eley , buat-buat tanya .. macam la bagi nak CIO orang lain)

*2nd scene*
aku :
ada la sowang tu .. lawa b .. lawa sangat (kau begitu sempurna di mataku) .. huhu .. tapikan , sayang la ... dia dah ada bf ... and tanak layan saya . isk isk .. sedey la .. saya dah on the way balik
gf :
lawa cane??
aku:
lawa sangat (macam awak) .. cair pulak saya .. tadi msg dia .. dia macam kerek-kerek .. tau la lawa ... kerek gile .. isk isk .. watch doin baby??
gf :
haha .. biar la dia .. jangan layan dia ..awak kan ada saya .. kui kui ... mwax .. tengah belajar b .. datang pulak mood belajar tetiba
aku :
tapi saya nak ngorat dia .. hanya saya yang layak bahagiakan dia .. hiasi dirinya dengan emas permata .. hanya saya yang layak .. semangatnya .. meh sini saya umpan dengan satu benda .. mesti awak stop study ... huhu .. jom chat ... muahaha .. boley resist tak umpan saya ni? .. hehe

*3rd scene*
gf :
tadi saya online chat ... pastu stop blaja ..awak balik la rumah dulu .. dia ni .. tak penat ke?? (alamak .. sekali umpan tak makan daaa)
aku:
wow.. boleh bagi hadiah ni .. dia boleh resist .. huhu .. biase-biasa je .. tak penat sangat .. maybe dalam sejam kot .. huhu .. awak study dulu ea .. mwax (ayat cover kecewa isk..isk..)
gf: ............*study*..................

*4th scene*
gf :
say , awak still online? .. hmm , saya ngantok pulak ni .. saya dapat hadiah tak tadi resist ?? (adakah akan online??)
aku :
dapat .. amboi .. hebatnye dia ni .. ngantok ea?? .. ala cyannye .. huhu .. saya masih online .. huhu .. mwaxx..
gf :.................*silent*....................

*ending*
gf :
b , saya tertidur .. good night sayang

sekali dia tidur daa... huhu ... kecewa .. umpan dah tak makan .. hax ... good night sugar pie ... (-.-') ... good night


FYI : CIO stand for "Check It Out".. its a starbucks code bila ada hot stuff ... hax

2 comments:

AFIR HAMIDI said...

hahaha sekali update mcm tanak berenti kan????

Mazuwan Murad said...

ko mandi wajip tak ni? Haha