Monday, June 09, 2008

weeeeeeeeeeeeeeeeee....

alamak ... tiba-tiba aje ada orang nak offer nak bwat post .. hehe .. maafin aku yah .. aku ngak ada masa untuk mengarang .. hehe .. ok .. apa yang aku ingin bangkit kan disini ialah sense of judgement ... adakah patut kita , sebagai seorang manusia , seorang lelaki/perempuan , seorang anggota masyarakat , seorang kawan , seorang sahabat....aku tekan kan disini SAHABAT , berbicara tentang keburukan sabahatnya sendiri?? .. adakah wajar kita berbuat demikian .. atau pada dasarnya adakah kita berhak ... hmm .. ini pendapat aku , pada sudut pandangan aku yang luasnya hanya beberapa meter ..
bagi aku, tidak salah rasanya untuk kita berbicara tentang orang lain , untuk membincangkan masalah sabahat kita itu .. tapi saya tekan kan kembali perkataan SAHABAT... sahabat bagi aku ialah seorang yang kita kenal, luar dan dalam .. yang berjam-jam masa kita sanggup habiskan untuk berada di sekeliling mereka .. tidur , makan , minum , pejam , celik ... sedar tak sedar .. merekalah yang ada di sisi .. dan bagi aku , aku layak untuk berkata , berpendapat tentang mereka .. dan itu sudah menjadi hak aku ..
Ingin aku katakan disini tentang orang yang bukan aku gelar sahabat .. dah tidak layak menjadi satu , berkata-kata tentang aku , berkomen tentang aku .. apatah lagi menasihati orang lain tentang aku .. siapa kamu ??? ... tidur sebantal kah kita?? ... makan sepinggankah kita?? ... susah senang bersamakah kita?? ... hax .. jgn ingat taraf sebagai kawan cukup untuk menilai siapa aku .. dan ini aku katakan kepada diri sendiri juga kepada yang lain .. tidak salah untuk bermadah tentang yang lain .. tapi ingat dulu kedudukan anda .. cukup adilkah kita ... cukup kenalkah kita?? .. serba serbi sempurnakah kita?? .. hahaha .. adakah diri itu seorang yang layak??
Coretan ini aku tujukan buat SAHABAT ... kalian layak untuk berkata!!
kepada kawan yang gemar mendengar dari kawan yang lain .. anda SALAH ...

1 comment:

AFIR HAMIDI said...

yeah... some fuckers can be sooo stuck up. they are like the pain in the arse!