Thursday, January 29, 2009

1990 - ngompol

sepanjang tempoh aku tinggal dengan atuk di kampung, aku banyak mengikut beliau berjalan-jalan .. tidaklah jauh perjalanan kami, tetapi telah menjadi rutin atuk, akan tinggal di rumah anak-anaknya untuk seketika .. bukan untuk menyusahkan, tetapi menghilangkan rindu terhadap anak-anak nya yang sebelas orang tu .. aku sebagai cucu, akan mengikut atuk kemana saja beliau pergi .. cucu manja la katakan .. dan tidak selain aku, sepupu-sepupu aku yang lain juga tidak kurang manjanya, apabila akan mengikut atuk .. jeles agaknya ..yang selalunya ialah anak mak normah iaitu, along, bang boy, dan erin .. dek an tidak lahir lagi pada masa ini ....

cerita bermula pada waktu adik aku lely dilahirkan, kebetulan atuk ke rumah alang di mersing .. dan sudah menjadi budaya anak-anak perempuan atuk yang akan tinggal dikampung sepanjang tempoh berpantang, memandangkan atuk berada di mersing, mak pun berpantang di mersing.. perjalanan ke mersing pada waktu itu amat memenatkan, ye lah, tiada lagi highway yang memendekkan jarak antara muar ke mersing.. jalan yang bengkang bengkok, membuatkan aku yang masih kecil mudah untuk mabuk kereta lantas muntah-muntah .. alang menjadi mangsa kerana setiap kali aku hendak muntah mereka akan kecoh-kecoh memberhentikan kereta untuk memudahkan aku muntah diluar ..

ok setelah sampai, tempat tidur kami seperti biasa ialah di hall depan televisyen .. hehe .. menjelang petang, alang membawa kami berjalan-jalan ke pantai dan melawat rumah sahabt-sahabatnya selain melawat tempat kerja alang .. (alang kerja di pusat pemulihan dadah) ... alang akan sedaya upaya menunjukkan kepada atuk yang beliau sudah boleh berpijak di atas kaki sendiri .. dan atuk seperti biasa akan bangga dengan pencapaian anak-anaknya...

malam menjelma, dan sudah sampai waktu untuk tidur.. kami (aku dan sepupu-sepupu) membentangkan tilam di hall untuk kami tidur .. dan walaupun sebelum tidur, tempat masing-masing sudah disusun tetapi, menjelang pagi, semua akan tidur bergelimpangan ...

untuk pengetahuan umum, aku pada umur 5 tahun mempunyai satu penyakit biasa kanak-kanak iaitu ngompol dalam bahase jawa nya atau kencing malam dalam bahasa melayu.. dan pada pagi itu, aku dikejutkan dengan bunyi riuh rendah ...

atuk : NII SAPA YANNNNGGG NGGOOOMMMPOLL NIIIII!!!!!
aboy : entah atukkk ... tak tau .. bukan aboy !!...
along : ERINN kot tokk ... oiii erinn .. ko ngompol ek??
erin : eeh , apasal aku pulak .. ejad la ...

aku yang baru bangun , terkebil-kebil .. mula menangis ...

aku : mana ada ad ngompol ... mana ada ... isk isk is .. (aku menangis).. erin la tuk ... bukan ad .

dalam teresak-esak tangisan aku, aku teringat yang erin ada mengatakan dekat aku pada waktu pagi itu,

erin : ad, jom ikot aku g tandas, aku nak kencing la ...
aku : ala, tanak la erin , takut la .. (aku sambung tidur)

dan kini aku mengerti yang erin tidak ke tandas dan dia meneruskan 'hajat'nya di tempat tidur ku .. kuaja nya kazen .. aku dihukum di atas kesalahan yang tidak aku lakukan .. sepanjang hari aku dicemuh oleh sepupu-sepupuku, erin yang tanpa rasa bersalah turut mencemuhku ... wahai erin .. aku berdendam dengan kau sampai sekarang .. hehehe ... sekian ...

kepada adik-adik .. jangan ngompol-ngompol tau, nnt dicemuh masyarakat dan kepada sepupuku, aku tau .. kau ngompol .. apesal kau tuduh aku ... kuajakkkkk!!!



edited 30/01/09 - 12.45am

setelah berbelas tahun cuba memperbaiki nama baik aku yang tercemar di mata atuk, alang dan sepupu-sepupuku, aku berjaya mendapatkan pengakuan ikhlas daripada erin ..

aku : (perbualan yang panjang sebelumnya dipotong sehingga ke bahagian pengakuan)
aku: anyway, ko mengaku kan
aku : mmg ko yang ngompol dulu kan??
aku : btl tak??
aku: sbb smpi skang , aku yakin aku tak ngompol
erin amok: memngla nk slamatkn dri ngok tp bjaya kn lakonan aku smpai skg org x dpt detect
aku : hahahaha
aku : mmg aku post la pengakuan ko ni yin oiiii
aku : hahaha
aku : padan muke
aku : akhirnya terbukti aku tidak bersalah
aku : muahahaha
erin amok: tp ko jak tau ko xslah yg lain sume tau ko tu bsalah tmasuk alang skali kekkeek
aku : arghhh
aku : aku tak kire .. ko mmg kuaja
erin amok: trima leh seadanya aku bkal da best actress kekekek
erin amok: hehheehheh

kepada atuk, emak, alang, along dan abang boy ad tak bersalah .. i was framed .. kepada dunia, tahukan kau perkara sebenar .. muahahaha .. padan muka kau erin amok .. lalalala

4 comments:

AFIR HAMIDI said...

aku semakin suka membaca.. :P

persis MEGA... hahaha

anak encik Jantan said...

hahaha aku stuju dgn afir..tp MEGA tu per??(blur la aku..)..weh ayt bru utk aku hrni~ngompol..hakhak..hbz la cousn ko..sume org bce blog ni tau die yg ngompol..hakhak..kirenye dndam tebalas la ni eh..hahaha..

Unknown said...

hahahahaha!!!

akukurusselamanya said...

dier memanga tau dah .. aku dah bagitau dier .. hehe .. aah farah .. ngompol .. hehehe .. ko mesti kuat ngompol ni kan??? .. hehe